Praktijk Petra Tjeertes

icoon_blauwvlak_kruisGuasha & Cupping, een uitstekende therapie bij diverse pijnklachten

Guasha & Cupping werkt zeer effectief bij gezondheidsklachten zoals pijnklachten, migraine, depressie, maag en darmklachten, nervositeit, menopauze klachten, aangezichtspijn en nek- en rugklachten carpaal tunnel syndroom, artritis, reuma, RSI, onderrugpijn, tennisarm, frozen schoulder en andere gewrichtsaandoeningen.

Ik had chronisch pijn in mijn rechterschouder. Mijn jas aandoen was al pijnlijk. Ik had diverse therapieën geprobeerd maar niets hielp echt. Na vijf behandelingen bij Petra was ik van mijn pijnklachten af.
Kees, Alkmaar

Guasha, effectief bij pijnbestrijding

Guasha betekent schrapen. Tijdens deze behandeling wordt er speciale olie op de huid aangebracht. Deze olie helpt de huid en het onderliggend weefsel om afvalstoffen die door het schrapen naar boven worden gehaald beter af te voeren. Dit schrapen wordt gedaan met een speciaal instrument van jade, hoorn of metaal. Er ontstaat roodheid in de huid door het schrapen. Die roodheid laat zien waar de blokkade zit. De therapeut kan dan zien waar de energie beschadigd is. Hoe donkerder de kleur hoe dieper de stoornis. Het zijn plekken van tijdelijke aard.

Onze spieren en gewrichten kunnen klachten krijgen door kou, vocht, eenzijdig bewegen en andere obstructies van binnenuit. Door guasha wordt de blokkade, die pijn of andere problemen veroorzaakt, bereikt en via natuurlijke weg uit het lichaam verwijderd.

Het is een eenvoudige therapie die werkelijk wonderen kan verrichten waar andere therapieën vaak onvoldoende resultaat geven. Na de massage wordt het onderhuidse bindweefsel onderzocht op problemen. Guasha werkt spectaculair bij hoofdpijn, nek-, schouder- en rugklachten, long-, maag- en darm problemen, RSI klachten en dystrofie.

Cupping verbetert de werking van organen

Cupping therapie is een intensieve manier om spierknopen te ontspannen en bindweefsel te masseren. In de traditionele Chinese geneeswijzen worden de cups, gemaakt van glas, plastic of bamboe, op de huid van de patiënt geplaatst en vervolgens vacuüm gezogen. Rondom en bovenop de pijnlijke spieren wordt de huid en het bindweefsel stevig gestimuleerd. Dit kan door gebruik te maken van een pomp of door de lucht in de cups te verwarmen. Het onderliggende gebied wordt extreem goed doorbloed en door reflexwerking komt het onderliggende spiergebied tot ontspanning.

De therapie wordt gebruikt om ‘stagnatie’ te verlichten. Vooral om pijn aan de nek, rug, schouders en andere spieren te behandelen. Cupping activeert ook het immuunsysteem, het bevordert de ontzuring en voert afvalstoffen af. Het verbetert de werking van de organen, en zorgt voor een aangename ontspanning.

Na de behandeling zijn grote ronde paarse plekken zichtbaar op de plek waar de kopjes hebben gestaan. Deze zullen na een paar dagen weer verdwijnen. De cupping massage is een succesvolle bindweefselmassage waardoor afvalstoffen beter afgevoerd raken.

stip4

MEER informatie OF EEN AFSPRAAK MAKEN?
Tarieven diverse behandelmethodes